Toezichthouder Bouwen en Wonen m/v

Dit is een oud bericht.

Toezichthouder Bouwen en Wonen m/v

  • Gemeentehuis, Ballum
  • 36 uur 
  • € 3.014 - € 4.244

Solliciteer direct

Met en voor wie ga je werken

Bij de gemeente Ameland werken we mét mensen, vóór mensen. Of het nu gaat om zorg, onderwijs, verkeer, ruimtelijke ordening of een schone en duurzame gemeente; elke dag bouwen wij aan een fijne en veilige omgeving voor onze inwoners, ondernemers en gasten. Wil jij jouw talenten benutten en een waardevolle bijdrage leveren aan de gemeente Ameland en ben je toe aan een nieuwe stap in je loopbaan? Dan is gemeente Ameland op zoek naar jou!

Het cluster Fysieke Leefomgeving, bestaande uit 12 medewerkers, heeft een plekje voor een enthousiaste Toezichthouder Bouwen en Wonen m/v voor 36 uur per week. Word jij onze nieuwe collega?

Dit ga je doen

  • Je levert samen met je collega’s een belangrijke bijdrage aan de kwaliteit van de fysieke leefomgeving op Ameland;
  • Je zorgt ervoor dat gebouwen binnen onze gemeente voldoen aan de wet- en regelgeving (o.a. de Omgevingswet en brandveiligheid) zodat voor bewoners en bedrijven een prettige en veilige woon, werk- en leefomgeving wordt gecreëerd;
  • Je richt je voornamelijk op toezicht van bouwen en wonen, waaronder op verleende vergunningen met betrekking tot nieuw- of verbouw. Daarnaast houd je in voorkomende gevallen toezicht op overige wet- en regelgeving;
  • Je bent verantwoordelijk voor de communicatie als gevolg van overtredingen (maar nog liever zien we dat je dit voorkomt);
  • Je hebt een afwisselende en uitdagende baan. Geen dag is hetzelfde, je werkt zowel in teamverband,  als zelfstandig. Je hebt contact met instanties, inwoners en collega’s en stelt je daarbij klantgericht op. Het is zeker geen kantoorbaan; je werkt zowel binnen als buiten en hebt daarbij vrijheid je eigen tijd in te delen.

Dit ben jij

  • Je beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau, bij voorkeur met een bouwkundige achtergrond;
  • Je beschikt over enige relevante werkervaring;
  • Je hebt kennis van het openbaar bestuur en/of bent bereid je hierin verder te ontwikkelen;
  • Je bent toekomstgericht, proactief, enthousiast, creatief en daarnaast beschik je over uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Je kunt prima zelfstandig en in teamverband werken;
  • Je bent in het bezit van rijbewijs B, zodat je gebruik kunt maken van de beschikbare dienstauto.

De competenties die op deze functie van toepassing zijn: zelfstandigheid, oordeelvorming, conflicthantering, overtuigingskracht, besluitvaardigheid.

Dit bieden we je

  • Een dienstverband waarop de cao Gemeenten van toepassing is;
  • Een passend salaris dat, afhankelijk van opleiding en ervaring, minimaal € 3.014,- en maximaal € 4.244,- (schaal 8) bruto per maand bedraagt bij een 36-urige werkweek (salarispeil januari 2024).
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) ter hoogte van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw persoonlijke omstandigheden en wensen.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder flexibele werktijden.

Ben je minimaal mbo-4 opgeleid, woon je op Ameland, voldoe je niet volledig aan het geschetste profiel, maar ben je wél zeer gemotiveerd om bij gemeente Ameland aan de slag te gaan én wil je je gericht ontwikkelen? Dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren! Wij zijn bereid mee te denken over een trainee-constructie.

Interesse?

Heb je vragen over deze functie? Neem dan contact op met Patty de Jong, adjunct-directeur, via telefoonnummer (0519) 555 555. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Judith Kiewiet, adviseur Personeel en Organisatie, via telefoonnummer (0519) 555 555.

Stuur je sollicitatie (brief + CV) aan het managementteam van gemeente Ameland via Werken in Friesland. Zolang de vacature nog niet is ingevuld, blijft deze gepubliceerd op Werken in Friesland. 

Solliciteer