Organisatiestructuur
De organisatie van de gemeente Ameland is vormgegeven volgens het directiemodel. De gemeentelijke organisatie wordt aangestuurd door een secretaris-directeur, twee adjunct-directeuren en een bedrijfsleider buitendienst. Binnen de clusters van de binnen- en buitendienst werken medewerkers in kleine teams aan de vele verschillende taken van de gemeente volgens onze kernwaarden: lef, samenwerking en integriteit.
Clusters en teams
- Klant Contact Centrum
- Beheer en Onderhoud
- Fysieke Leefomgeving
- Buitendienst
- Sociaal Domein
- Onderwijs, Personeel en Organisatie
- Economische Zaken en Duurzaamheid
- Bestuurssecretariaat
- Financiën
- Communicatie
- Juridische Zaken
- Griffie
- Gemeentelijk Woningbedrijf
Klant Contact Centrum
Het Klant Contact Centrum is de spil van de organisatie. Hier kunt u terecht voor elke vraag die u heeft aan de gemeente. Het Klant Contact Centrum is te bereiken via telefoonnummer (0519) 555 555 of info@ameland.nl.
Veel van uw vragen kunnen direct bij het Klant Contact Centrum worden beantwoord. Indien nodig, verbinden de medewerkers van het Klant Contact Centrum u door met een medewerker.