Vergunningverlener Omgevingswet
Bij de gemeente Ameland werken we mét mensen, vóór mensen. Of het nu gaat om zorg, onderwijs, verkeer, ruimtelijke ordening of een schone en duurzame gemeente; elke dag bouwen wij aan een fijne en veilige omgeving voor onze inwoners, ondernemers en gasten. Wil jij jouw talenten benutten en een waardevolle bijdrage leveren aan de gemeente Ameland om op deze wijze onze unieke Waddengemeente ook in de toekomst zelfstandig en volwaardig te kunnen laten zijn? Dan is de gemeente Ameland op zoek naar jou!
Door verschuivingen binnen het cluster Fysieke Leefomgeving zijn we op zoek naar enthousiaste kandidaten voor de functie van Vergunningverlener Omgevingswet voor 18 tot 28,8 uur per week.
Wat ga je doen?
- Als Vergunningverlener Omgevingswet ben je verantwoordelijk voor het coördineren en beoordelen van vergunningaanvragen op het gebied van ruimtelijke ordening en andere aspecten die onder de Omgevingswet vallen;
- De focus ligt op het verlenen van (complexe) Buitenplanse omgevingsactiviteiten (BOPA’s);
- Je werkt mee aan het opstellen van het Omgevingsplan Ameland;
- Je bent goed op de hoogte van het beleid, past dit toe en geeft hierover advies aan inwoners en bedrijven, collega’s en bestuur;
- Je verricht overige voorkomende werkzaamheden binnen het team Ruimtelijke Ordening.
Functie-eisen:
- Een afgeronde HBO-opleiding gericht op het vakgebied, bij voorkeur in de planologie of ruimtelijke ordening;
- Bekend met de Omgevingswet;
- Aantoonbare ervaring met de uit te voeren werkzaamheden;
- Administratief sterk, gestructureerd en goed in staat prioriteiten te stellen;
- In staat om zowel mondeling als schriftelijk goed en begrijpelijk te communiceren;
- Toekomstgericht, enthousiast en oplossingsgericht;
- Een gezonde doenersmentaliteit en in staat om samen te werken vanuit een open en positieve houding.
De competenties die op deze functie van toepassing zijn: verantwoordelijkheid, analytisch vermogen (probleemanalyse), oordeelsvorming, klantgerichtheid en kwaliteitsgerichtheid. De functie betreft HR21 profiel medewerker beleidsuitvoering ll.
Wij bieden:
- Een dienstverband waarop de cao Gemeenten van toepassing is;
- Een passend salaris dat, afhankelijk van opleiding en ervaring, minimaal € 3.359,- en maximaal € 4.811,- (schaal 9) bruto per maand bedraagt bij een 36-urige werkweek (salarispeil oktober 2024);
- een Individueel Keuzebudget (IKB) ter hoogte van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw persoonlijke omstandigheden en wensen;
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden.